Korábbi Merida tesztbringámnak lejárt az ideje, ezért szóltam a Berguson Kerékpárban Andrásnak, hogy szeretnék menni egy kicsit terepre. A túra trekking kerékpárok földúton kényelmesek, de elsősorban műútra valók. Én viszont Érden élek, amit egy csomó szép terep vesz körbe, ahova kellene valami strapabíróbb gép. Nem utolsó sorban a korábbi pedelec-en felbuzdulva, éreztem magamban a “Jedi”-t, hogy jöhetnek a hegyek dombok, majd én megbírkózom velük. András kedvesen türelmet kért, mert szerencsére elég sok dolguk volt, hisz valahogy a járvány sokakat kerékpárra ültetett, ahogyan engem is. Néhány nap elteltével szólt, hogy megérkezett a méretemnek megfelelő terepre is alkalmas kerékpár, csak még össze kell szerelni, mert most került ki a dobozból.
MERIDA – DE NEM IS AKÁRMILYEN!
Nagy meglepetés ért, amikor oda vezettek az állványon éppen összeszerelés alatt lévő leendő társamhoz. Egy össztelós elektromos kerékpár csüngött a Shimano szerviz szerelőállványán, és már messziről látszott, hogy különleges darabról van szó! A Merida nemrég bemutatott eOne Forty sorozatának 8000-es tagja várt rám beállításra. Ez a kerékpár egy összteleszkópos (Fully) terepkerékpár, hatalmas kerekekkel. Elöl 29-es hátul 27,5-es és a szélességük sem egyforma, hátul vastagabb kicsit. A szerelő jelezte, hogy még pár perc türelmet kér, és utána súlypróba, mert be kell állítani a levegős telókat. Kis idő múlva, rá kellett ülnöm a bringára, amelynek kormányról állítható ülés magasságállítása van.
Próbáltam úgy tenni, mintha a világ legtermészetesebb dolgai lennének ezek, de lássuk be, hogy a légtelós, kormányról állítható üléses, digi sebességmérős kerékpár valahol a Mercedes G osztály kétkerekű megtestesülése. Nem mindennapi esemény látni ilyet, vagy ráülni egy ilyenre. És ezt ma én innen hazaviszem. Komolyan gondolkodni kezdtem, hogy melyik országban nincs kiadatás, ha lelépek a bringával, de így járvány idején duplán nehéz a dolgom. Menet közben feltűnt egy Category 4 matrica is, a kerékpár vázán, mely arról informál, hogy milyen terepviszonyokra alkalmas a jelölt eszköz. 1-es az az országúti, aszfalt bringák, 5-ös a dirt és freeride bringák, amivel ugrálni szoktak mindenhonnan mindenhova. A 4-es azt jelenti, hogy mehetünk veretni az erdőbe. Van esély a titkos határátlépést illetően. Kiváncsian várom, hogy vajon én, aki alig bringáztam, most egy ilyen veretős bringával, ha kimegyek egy terepre, vajon mi lesz a kimenetele? Tekerek egy jót, vagy aggódva tolom haza a törött carbonvázas bringát az erdő legmélyéről? Erről majd a következő írásomban beszámolok.
INFÓK:
Néhány fix infó a leendő tesztbringáról: https://www.merida-bikes.com/en/bike/709/eone-forty-8000
És a Shimano Service Center a Bergusonnál: https://www.berguson.hu/kerekpar-szerviz
Többi tartalom: AutósBlogger.hu
Facebook: AutósBlogger Facebook oldala