Az idei év sztárja a hobbisták között egyértelműen a gravel kategória. Ilyen bicajt biztosan nem vesz, aki most ül bringára, de egyre többen veszik országúti, vagy monti mellé, esetleg trekking helyére.
Miért ilyen népszerű ez az új kategória?
A gravel kerékpárok népszerűsége abból fakad, hogy a technológiának köszönhetően egy crosstrekking kényelme mellett nyújtja egy országúti sebességét, egy monti terepjáró képességeivel. Autós példával élve ez egy SUV. Persze minden irányból kell kompromisszumot kötnünk, de egyik sem vészes.
Milyen kompromisszumot?
Egyből feltűnik, hogy koskormányos, ami miatt elvben sokkal mélyebbre kell hajolni, mint egy crosstrekking bicaj nyergében, de ezek a koskormányok sokkal kevésbé igénylik a görnyedést az alakjuk és a fej miatt. Tehát az üléspozíció valahol a trekking és az országúti között van.
Aztán az is látszik, hogy nincs elöl teleszkóp. Ennek is több oka van. Szinte minden gravel bike karbon első villás, amelyik nem, az acél szokott lenni, ami szintén rugalmasabb a 6061-es alunál.
Végül a váltóáttételek, amik ha SRAM 1×12, ha Shimano akkor két első tárcsás GRX szettet használnak. Nagyon szépen skálázható minden igényre, főleg, ha a példában szereplő Meridát nézzük. Ha inkább mászol, ha inkább gyors vagy, mindenre lesz megoldás a kínálatban.
Bikepacking
Az általános felhasználási cél a bikepacking, erre segítségül az első villa mind a két oldalán, a vázon több helyen, és a pálcás megoldással is rögzíthetjük a csomagjainkat, túlzás nélkül el mehetünk egy hétre is akár sátorral, neki a világnak. Remek gyári kiegészítők vannak hozzá, teljes táska szett, sárvédők, minden, ami szem szájnak ingere.
Valaki nagyon örült neki!
Ugyanis pont volt a méretének és az elképzeléseinek megfelelő bicaj a raktárban, és haza is vitte. Sőt, az eladásával 3000 Forintot adományozunk a Van esély alapítványnak, ahogy korábban is írtuk.
Szóval, ha azt szeretnéd, hogy a rászorulókhoz jusson pénz az újrakezdéshez, semmi más dolgod nincs, csak venni nálunk valamit.