Tádááááám! Képzeld el, hogy minden boltot körbetelefonáltál, mindenhol érdeklődtél, és nincs. Már áttúrtad a használt bringákat is a neten, de az új ár közelében vagy a felett találtál csak jó kis pakolható gravelt. Tudom, én is ezt csináltam eddig.
Aztán most elolvasod ezt a posztot, és veszel magadnak egy Kellys Soot 30-cat, akármilyen méretre is vágysz. Ugyanis a Bergusonban van.
Hát a Kellys gravelje, olyan, mint a Meridának a Silex, a Cubenak a Nuroad, GT-nek a Grade vagy a CTM-nek a Koyuk. Tele felfogató pontokkal, ha jól számoltam, csak italtartóból mehet na Sootra három.
Mit tud a Soot?
- Váz: Kellys Gravel Concept – Aluminium alloy Disc, flat mount, tapered HT, internal routing, 12x142mm thru axle
- Vázméret: S / M / L
- Villa: KELLYS Carbon Disc – 1.5 tapered steerer, flat mount disc brake, 12x100mm thru axle
- Kormánycsapágy: FSA 1.5 semi-integrated
- Monoblokk: SHIMANO BB-RS500
- Hajtómű: SHIMANO Claris R2000 compact (50×34) – length 170mm (S), 175mm (M – L)
- Váltókarok: SHIMANO Claris ST-R2000 Dual Control
- Első váltó: SHIMANO Claris R2000 (braze on)
- Hátsó váltó: SHIMANO Claris R2000 (direct mount)
- Fokozatok száma: 16
- Kazettás fogaskoszorú: SHIMANO CS-HG50-8 (11-32)
- Lánc: KMC Z8 (108 links)
- Fékek: TEKRO Spyre Mechanical Disc (flat mount)
- Féktárcsák: 160mm front / 160mm rear
- Fékkarok: SHIMANO Claris ST-2000 Dual Control
- Fékhuzal: JAGWIRE stainless
- Kerékagyak: NOVATEC Disc (32 holes)
- Felnik: KELLYS Grind Disc 622×17 (32 holes / eyelets)
- Küllő: stainless steel black
- Köpenyek: SCHWALBE Smart Sam Performance 42-622 (700x40C) Addix
- Kormányszár: KLS Active Road – diam 28.6mm / bar bore 31.8mm / 6° / length 90mm (S), 100mm (M), 110mm (L)
- Kormány: GravelBar – diam 31.8mm / width 400m (S), 420mm (M), 440mm (L)
- Markolat: KLS gel bar tape
- Nyeregcső: KLS Active Road – diam 30.9mm / length 300mm (S), 350mm (M), 400mm (L)
- Nyereg: KLS SlipStream cr-mo
- Tömeg (kg): 11,08 (M)
- Rögzített tengely: Mr. Control 12x100mm front / Novatec 12x142mm rear
Mit kapsz a bicajhoz?
SZOLGÁLTATÁSOKAT!
Díjmentes üzembehelyezést
Díjmentes kiszállítást
Személyes átvételi lehetőségeet
10 Hónapos ingyen hitelt
Élettartam vázgaranciát
Mi az a gravel kerékpár?
GRAVEL BIKE EGY MINDENES, MODERN TÚRAKERÉKPÁR – TÖKÉLETES MŰKÖDÉSSEL, ÉS MEGLEPŐEN ALACSONY TÖMEGGEL PÁROSÍTVA.
SOKAK ÉLETÉBŐL HIÁNYZIK A KALAND, VAGY A FELHŐTLEN KIKAPCSOLÓDÁS, AMIT A KERÉKPÁRSPORT PÓTOLHAT. SAJNOS NEM LAKHAT MINDENKI A CSODÁS HEGYEK SZOMSZÉDSÁGÁBAN, VAGY GYÉR(EBB) FORGALMÚ UTAK MENTÉN, AHOL „MONTIZHATNÁNAK”, ESETLEG ORSZÁGÚTIZHATNÁNAK, VAGY AKI HÍJÁN VAN A MEGFELELŐ ESZKÖZNEK: CSAK VÁROSIJA, MTB-JA, ESETLEG ORSZÁGÚTIJA VAN, ÉS A KÖRNYEZETE NEM ADOTT EZEK MARADÉKTALAN KIHASZNÁLÁSÁRA.
Ezeknek az igényeknek a kielégítésére (is) született meg a gravel kerékpár, ami nevezhető mindenes túrakerékpárnak is, mellyel a teljesítményorientált terepkerékpározás mellett nem kell lemondani a hegyi szerpentinek élvezetéről sem!
DE MI IS AZ A GRAVEL ÉS MILYEN A GRAVEL KERÉKPÁR?
Magyar elnevezése egyelőre még nincs, de ha azt nézzük, hogy a „mountain bike” is beépült a nyelvezetünkbe, talán a gravel fordítását sem kell erőltetnünk, elég megértenünk, és ráéreznünk a lényegére.
A gravel biking- azaz dózerúton (gravel) vékony gumival már vállalhatatlan útjainkon, vagy erdei turista ösvényeken (ami Magyarországon a terepezésre alkalmas utak 80 %-a) való kerékpározást jelenti, a tengerentúlon már versenyeket is rendeznek a gravel kerékpár kedvelőinek.
A gravel kerékpár a cross trekking és a cyclocross versenygép hibridjeként jellemezhető, modern tárcsafékkel, széles áttételezéssel felszerelve. Irányítása inkább a versenyre hangolt cyclocross kerékpárokkal mutat rokonságot, de az alacsony középcsapágy-magasság azért azoknál stabilabbá teszi, így felmálházva, rossz utakon is nagyszerűen irányítható marad.
A gravel kerékpár azért is ötletes találmány, mert vele egyszeriben két kerékpárunk is kiváltható: a teljes értékű, gyors és akár komfortos országúti gép, de megfelelő terepen a szabadság élményével, a terep kerékpározás technikájával és szabadságával ajándékozhat meg. Nagyon hasonló ez a kerékpár a cyclocross versenygépekhez, ám a gravel kerékpár felépítése mégis eltér azokétól, ugyanis sokkal kényelmesebb.
Egy gravel kerékpár nyergében, amikor elhagyjuk az aszfalt utakat, továbbra is haladhatunk nagy sebességgel, enyhén lejtő dózer úton ez 40-50 km/h-t is jelenthet, ilyenkor máshogy viselkedik a bringa, mint a csiki-csuki CX pályákon. Ekkor jelenthet újabb előnyt, hogy a gravel kerékpár már gyárilag is elég ballonos (32-40mm) gumija helyett akár montis méretekkel is felszerelhetjük, nagyobb komfortot nyújtva a durvább terepen is. Mindezt akár teleszkóp nélkül, mert a gravel vagy acél, vagy alumínium vázas, de karbon villával, vagy teljesen karbon.
Kerekekből pedig szintén bármilyet használhatunk, amilyet csak szeretnénk! 35-622-es, akár 40-622-es, de nincs kizárva a 650B-s kerekek sem a 2.25” széles apró mintás gumival. EZ alkalmas lesz a hazai erdei utak 80%-ának bejárására. Egy 28-as gumit felrakva nem gond például egy amatőr tókerülő versenyen való részvétel, bár tény, hogy a nagyon vékony gumi azért nem mutat benne igazán jól. Ha rám hallgatsz, két szett kereket veszel hozzá. Ez PRO tipp.
A gravel kerékpár hajtásrendszere és fékei is teljesen más mint amit egy országúti vagy cyclocross kerékpárnál megszokhattunk, inkább a hegyikerékpárokkal mutat hasonlóságot a mászó áttételben, de a gyors vége igazán gyors tus lenni.
Elöl, az egy nagyobb lánckerekes, vagy az országútihoz hasonlatos kéttányéros hajtómű mellé tökéletes párosítás hátul a széles áttételi tartományt biztosító lánckerék sor.
A megállást a mechanikus, vagy komolyabb felszereltségű modelleken, hidraulikus tárcsafékek teszik biztonságossá, amire a gyors lejtőkön, aszfalton és terepen is egyaránt szükségünk is lehet.
Magyarországon sokan szerették a Merida Ride túra országútijait, de azok csak aszfaltra voltak kényelmesen használhatóak. A komfortos, de még mindig aszfaltra szánt Ride szériáját leváltotta a Silex névre hallgató gravel kerékpár. Nekünk, kerékpárosoknak a tempót és a hosszútávú kényelmet az országúti kerékpárokon alkalmazott kormánytípus, és az ennek megfelelő előre dőlt testtartás biztosítja.
Ha új élményeket keresünk és csak egy bringát szeretnénk magunkénak tudni, akkor az egyik opció a gravel kerékpár legyen!